Gdy w salonach pojawiła się najnowsza wersja francuskiego kompaktu – Peugeota 308. Najtańsza wersja trzysta ósemki kosztowała 59 900 zł.
Nabywcy, którzy zdecydują się na kupno najtańszej wersji Peugeota 308, otrzymali auto wyposażone w silnik 1.2 VTi o mocy 82KM, manualną, pięciobiegową skrzynię biegów.

W standardzie ma ABS, ESP, ASR, czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, manualną klimatyzację, audio z odtwarzaczem CD i MP3 oraz elektrycznie sterowane przednie szyby i boczne lusterka. W sumie cena nie jest wygórowana, gdy spojrzy się na ceny aut konkurencji.

 

Peugeot 308

Peugeot 308

Osoby, które będą zainteresowane autem z silnikiem diesla, będą musiały przygotować się na znacznie większy wydatek. Najtańsza wersja Peugeota 308, wyposażona w silnik wysokoprężny 1.6 HDi o mocy 92 KM, będzie kosztować 70 300 zł.
Czy warto wydawać tyle więcej, wiedząc, iż będzie trzeba szczególnie dbać o filtr cząstek stałych (dolewanie specjalnego płynu do mokrego filtra FAP będzie pociągać za sobą dodatkowe koszta), a po pewnym czasie będzie trzeba dokonać kosztownych wymian filtra FAP, turbosprężarki i wtrysków?

Warto się nad tym poważnie zastanowić przed zakupem.

 

Kokpit Peugeota 308

Kokpit Peugeota 308

Gama silników obejmować będzie łącznie pięć jednostek – trzy benzynowe i dwie wysokoprężne HDI.

 

Ekran multimedialny w Peugeot 308

Ekran multimedialny w Peugeot 308

Auto będzie wyposażane między innymi w jednostki 1.6 THP (125KM z sześciobiegową skrzynią manualną, cena od 71 400zł), 1.6 THP (155KM z sześciobiegową skrzynią manualną – ceny od 83 200 zł) i wysokoprężne 1.6 HDi (92KM z pięciobiegową skrzynią manualną – ceny od 70 300 zł) oraz 1.6 e-HDi (115KM z sześciobiegową skrzynią manualną – ceny od 80 900 zł).

 

Tylne światła Peugeota 308

Tylne światła Peugeota 308

W 2014 roku gama silników zostanie poszerzona i pod maską Peugeota 308 będą także montowane trzycylindrowe, turbodoładowane silniki 1.2 e-THP oraz ekologiczne wersje silników wysokoprężnych BlueHDI. W ofercie pojawią się także sześciobiegowe przekładnie automatyczne.

Nowy Peugeot 308 będzie miał 4.25 m długości. Auto wykorzystuje modułową platformę EMP2, dzięki czemu jest najlżejszym modelem w swojej kategorii.

 

Peugeot 308 - wnętrze kabiny

Peugeot 308 – wnętrze kabiny

Auto ma nowoczesny wygląd z charakterystycznymi, kocimi oczami a we wnętrzu całkiem interesująco prezentuje się nowoczesny kokpit, w skład którego wchodzi między innymi ekran dotykowy o przekątnej 9.7 cala.

Peugeot 308

Peugeot 308