Chevrolet Malibu będzie obchodził pięćdziesiąte urodziny. Rzadko kiedy w świecie motoryzacji zdarza się, aby model był tak długowieczny. Może to świadczyć jedynie o wielkim sukcesie, jaki udało mu się osiągnąć.
Pierwszy Chevrolet Malibu pojawił się w 1964 roku.
Aktualnie Chevrolet wprowadza do swojej oferty Chevroleta Malibu z roku modelowego 2014.Najnowszy Chevrolet Malibu to pierwsze globalne auto z segmentu D. Zgodnie z informacjami koncernu, będzie sprzedawane na stu rynkach na sześciu kontynentach.
Chevrolet Malibu, skrojony pod rynek europejski, wyposażony będzie albo w 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2 litrów i mocy 164 KM albo w silnik benzynowy o pojemności 2,4-litra i mocy 169 KM.
A teraz można już zapalać świeczki na torcie dostojnego solenizanta i w czasie świętowania urodzin, warto przyjrzeć się, jak wyglądały kolejne generacje modelu Malibu. Pięćdziesiąt lat historii – to jest coś.
Pierwsza generacja – 1964-1967
Malibu był sedanem z segmentu Premium, pojawiła się także wersja Malibu SS, będąca jednym z przedstawicieli ówczesnych „muscle car”. Przede wszystkim jednak Chevrolet Malibu pierwszej generacji był adresowany do klientów zamieszkujących na przedmieściach, którym potrzebne było wygodne auto, służące do codziennych dojazdów do miasta.
Druga generacja – 1968-1972
Model z lat 1968-72 powstał na oryginalnej platformie średniej wielkości, przy czym rozstaw osi wersji coupe i kabrio nieznacznie zmalał do 284 cm, natomiast w przypadku odmian sedan i kombi wzrósł do 294 cm. Podobnie, jak w autach z lat 1964-67, każda kolejna wersja modelowa wyróżniała się charakterystycznymi detalami stylizacyjnymi.
Trzecia generacja – 1973-1977
W 1973 roku w Malibu trzeciej generacji zadebiutowała nowa rama o tym samym rozstawie osi (284/294 cm), jednak spełniała ona nowe standardy bezpieczeństwa. Nadwozie urosło o około 13 cm na długość i 2,5 cm na szerokość. Model Laguna, inspirowany stylistyką europejskich konstrukcji, na jakiś czas zajął miejsce Malibu na czele hierarchii aut średniej wielkości.
Czwarta generacja – 1978-1983
Po 1977 roku Chevrolet zaprzestał produkcji modeli z linii Chevelle, w związku z czym od 1978 roku kolejna generacja auta średnich rozmiarów nosiła wyłącznie oznaczenie Malibu. Model ten był o 30 cm krótszy, o ponad 225 kg lżejszy i oferował silniki V6 i V8. W ofercie był nawet dedykowany pakiet policyjny.
Piąta generacja – 1997-2003
Po pięciu latach sprzedaży modelu czwartej generacji nastąpiła przerwa w produkcji Chevroleta Malibu, trwająca od 1984 do 1997 roku. W roku 1997 samochód odrodził się jako całkowicie nowy sedan z napędem na przednie koła, oferujący silniki cztero- i sześciocylindrowe.
Szósta generacja – 2004-2007
W 2004 roku model Malibu, budowany na nagrodzonej platformie koncernu GM, zapewnił nabywcom bardziej zaawansowane technologie, wyższą wydajność i lepsze osiągi, będące zasługą wersji Malibu SS, wyposażonej w 3,9-litrową jednostkę V6 o mocy 240 KM. W gamie znalazł się również pięciodrzwiowy przedłużony sedan Malibu Maxx.
Siódma generacja – 2008-2011
Malibu siódmej generacji, zbudowane na przedłużonej płycie podłogowej z 2004 roku, było bardziej wyrafinowane i odznaczało się wyższą wydajnością, lepszymi osiągami, a także wyższym poziomem bezpieczeństwa, uzyskanym m.in. dzięki zastosowaniu standardowych bocznych poduszek kurtynowych chroniących głowy podróżujących.
Ósma generacja – 2012-2014
W 2012 roku Chevrolet wprowadził kolejne zmiany w modelu Malibu, który oferuje jeszcze wyższą wydajność, nowe funkcje przyłączeniowe, wyższy komfort jazdy oraz nową stylistykę przedniej części nadwozia. Samochód kontynuuje sportowe dziedzictwo tego modelu zapoczątkowane 50 lat temu.