„Samochody koncepcyjne” inaczej pojazdy studyjne, projektowane z reguły w formie prototypu w celu zademonstrowania zdolności projektanckich, technologicznych i stylistycznych producenta samochodów lub biura stylistycznego.
Tyle jeżeli chodzi o definicję z wikipedii.
Samochody te są projekcją fantazji projektantów i „namacalną” próbą przedstawienia wizji samochodów przyszłości. Z reguły kończy się jedynie na wizjach a prototyp zostaje pojedynczym dziełem sztuki, który nigdy nie pojawi się na naszych drogach natomiast znajdziemy go w garażu kolekcjonera. Może i na szczęście nie pojawi się.
Przedstawiamy siedem wybranych projektów stworzonych na przestrzeni 55 lat.
Scion Hako Coupe to trzy drzwiowy hatchback został zaprezentowany przez Scion (marka japońskich samochodów, należąca do Toyota Motor Corporation) w 2008 roku w Nowym Jorku na Targach International Auto Show. Dziwny wygląd to nie przypadek producenci założyli, że ta koncepcja ma być sportową wersją „pudła”.
Kanciaste kształty są równoważone zakrzywioną stylistyką wewnątrz pojazdu pomarańczowym i czarnym fotelem kierowcy oraz pasażera. Ekrany komputera pokładowego umieszczone desce rozdzielczej przypominają grę wideo. Samochód dedykowany młodym kierowcom.
Kolejny kwadraciak o nieaerodynamicznej sylwetce to projekt koncernu Toyota (2007 r.). Toyto Hi-CT kształtami przypomina skróconą ciężarówkę z naczepą. Ten elektryczny samochód nigdy nie został dopuszczony do produkcji.
W 2005 roku we Frankfurcie został zaprezentowany samochód koncepcyjny ze stajni Peugeot’a. Portugalski projektant André Costa zaprojektował przyjazny dla środowiska „bąbelkowy” samochód miejski. Został on wybrany spośród 3800 zgłoszeń.
Żółte taksówki to pewien standard. Chyrsler zaprojektował w 1993 Expresso jako propozycję nowoczesnej, na tamte lata, taksówki. Był to krótki pojazd wysoki jak minivan, co miało służyć komfortowi klientów.
Źródła: www.news.discovery.com, www.nieplotkujemy.pl