W polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutował nowy model Mitsubishi ASX 2.2 AT RalliArt. Limitowaną serię najpopularniejszego modelu spod znaku Trzech Diamentów wyposażono po raz pierwszy w automatyczną przekładnię oraz dynamiczny i niezwykle oszczędny silnik Diesla konstrukcji Mitsubishi o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM a także napęd na 4 koła.
W polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutował nowy model Mitsubishi ASX 2.2 AT RalliArt. Limitowaną serię najpopularniejszego modelu spod znaku Trzech Diamentów wyposażono po raz pierwszy w automatyczną przekładnię oraz dynamiczny i niezwykle oszczędny silnik Diesla konstrukcji Mitsubishi o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM a także napęd na 4 koła. ASX RalliArt wyróżnia się również zestawem wysmakowanych elementów wyposażenia i dodatków ze słynnym logo RalliArt.
Czas na automat
Sprzedaż ponad 400.000 egzemplarzy na całym świecie, poczynając od premiery modelu ASX w 2010 roku, w tym niemal 200.000 egzemplarzy na jego najważniejszym rynku – w Europie (wraz z Rosją) dowodzi, że ASX jest światowym sukcesem Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Opierając się na tak solidnym fundamencie, Mitsubishi Motors utrzymuje samochód na fali sukcesu, stale go ulepszając i odświeżając, by być na bieżąco z trendami rynkowymi i upodobaniami klientów.
Po debiucie ASX po faceliftingu w 2013 roku , kolejnym etapem rozwoju samochodu jest premiera oczekiwanej przez wielu klientów wersji z przekładnią automatyczną, którą opracowano ze szczególnym uwzględnieniem wymagań europejskich klientów.
Przekładnia automatyczna “INVECS-II”
Zgodnie z nomenklaturą stosowaną przez Mitsubishi Motors, “INVECS” (“Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System” – opracowanie własne MMC), przekładnia INVECS-II jest sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, do której najważniejszych funkcji należy zaliczyć: blokadę przekładni hydrokinetycznej, tryby zmiany biegów “D” oraz “Sport” automatyczną zmienę biegów od 1 do 6 w trybie „D” możliwość zmieniania biegów łopatkami przy kierownicy w trybie „Sport” Czysty silnik (Diesel) + inteligentna automatyczna przekładnia Korzystając z uniwersalnego charakteru płyty podłogowej.
Project Global, inżynierowie z MMC stworzyli i zastosowali w modelu ASX 2.2 AT świetną kombinację podzespołów opracowaną już dla potrzeb modelu Outlander nowej generacji: Czysty Diesel “4N14” Jednostka 4N14 to większy pojemnościowo (2,2 litra) wariant rodziny silników “4N1”, która powstała w wyniku współpracy Mitsubishi Motors Corporation z Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. “4N1” jest rodziną niezwykle oszczędnych silników z zapłonem samoczynnym wykonanych z aluminium, wyposażanych w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 16 zaworów, 4 cylindry i system bezpośredniego wtrysku Common Rail. Silniki spełniają normę czystości spalin Euro 5 i charakteryzują się jednym z najniższych stopni sprężania (14.9:1), jakie można spotkać w silnikach Diesla.
Podobnie jak w modelu Outlander, inżynierom z MMC udało się obniżyć spalanie w ASX bez stosowania skomplikowanego (i mającego swoją dodatkową masę) systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC. Wariant samochodu z silnikiem 2,2 litra jest dostępny wyłącznie z automatyczną przekładnią i układem przeniesienia napędu 4WD.
Automatyczny system Stop & Go (AS&G) w tej konfiguracji nie jest stosowany. 150 KM – 360 Nm – 5,8 l/100 km – 153 g/km Przy stosunkowo niewielkich modyfikacjach i nieznacznym przyroście masy (tylko 10 kg więcej od najcięższej konfiguracji 1.8 DiD), nowa wersja 2.2 DiD 6 A/T oferuje dobrą dynamikę, a większa pojemność skokowa poprawia charakterystykę momentu obrotowego, pozwalając na jednoczesne utrzymanie niskiego zużycia paliwa i emisji CO2, które stały się już uznanymi cechami modelu ASX:
Moc | Moment obrotowy | Przyspieszenie 120-140 km/h | Zużyciepaliwa | Emisja CO2 | |
ASX 1.8 DiD 4WD 6 M/T AS&G | 150 KMprzy 4000 obr/min | 300 Nmprzy 2000 – 3000 obr/min | 6,7 | 5,6 l/100km | 146 g/km |
ASX 2.2 DiD 4WD 6 A/T | 150 KMprzy 3500 obr/min | 360 Nmprzy 1500 – 2750 obr/min | 6,2 | 5.8 l/100km | 153 g/km |
Mitsubishi ASX RalliArt – niepowtarzalny styl i emocje
RalliArt to nazwa dobrze znana z tras rajdowych nie tylko wielbicielom marki Mitsubishi. Limitowaną serię Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT wyposażono w najwyższej jakości tapicerkę skórzano-materiałową ze znaczkiem RalliArt i czerwonymi przeszyciami, światła do jazdy dziennej LED, aluminiowe, czarne obręcze kół, podświetlane nakładki na progi z logo ASX a także chromowane ramki nawiewów oraz osłony przedniego i tylnego zderzaka.
Słynny emblemat RalliArt umieszczono także na przednich błotnikach, tylnej klapie samochodu i welurowych dywanikach we wnętrzu.
Cena
Cena Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT RalliArt wynosi 129 990 zł. Obecnie – po uwzględnieniu zniżki w wysokości 12 000 zł – ten model kosztuje 117 990 zł a za lakier metalizowany klienci dopłacą 2300 zł.
mitsubishi-motors.pl