Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto, zbudowane przez Pawła Dytko i efektowny przejazd tego kierowcy słynną ulicą Karową wzbudziły wielki aplauz kibiców rajdu Warszawskiej Barbórki. Zespołowi Dytko Sport we współpracy z Euromaster udało się nie tylko zbudować zupełnie inny model niż obecne dotychczas w rajdach. Warto poruszyć temat zmiany przepisów, dzięki którym Mitsubishi Space Star Proto będzie mógł startować w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w zbliżającym się sezonie 2015.
Auto powstawało w iście ekspresowym tempie – aż trudno uwierzyć, że 2 tygodnie przed rajdem samochód nie był jeszcze gotów do startu a sam Dytko nie zamierzał w ogóle wsiadać za kierownicę. Problemy z dotarciem do Polski zagranicznej załogi z Madagaskaru, która miała wystartować innym pojazdem ze stajni Dytko Sport, sprawiły, że Paweł Dytko podjął decyzję o powrocie za kierownicę i prezentacji najnowszego auta. Błyskawiczne dopracowanie rajdowej wersji Mitsubishi Space Star trwało zatem jedynie półtora tygodnia a ostatnie modyfikacje i testy odbyły się zaledwie na godzinę przed startem.
Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto zbudowane przez zespół Pawła Dytko jest zasilane 2-litrowym, turbodoładowanym, benzynowym silnikiem o mocy 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm współpracującym z sekwencyjną 5-biegową skrzynią biegów Samsonas. Takie parametry pozwalają na osiągnięcie prędkości 100 km/h w jedyne 3,7 sekundy a maksymalna prędkość napędzanego na 4 koła Mitsubishi Space Star Proto to 215 km/h.
Zmodyfikowana konstrukcja podwozia pozwoliła na wykorzystanie osławionego zespołu napędowego 4×4 i zawieszenia z Mitsubishi Lancera Evolution X. Za elektronikę silnika i aktywnego dyferencjału odpowiada system Motec. W ważącym 1250 kg pojeździe wykorzystano hamulce Brembo, sportowe sprzęgło i układ wydechowy RalliArt, homologowaną klatkę bezpieczeństwa Ireco, hydrauliczny hamulec ręczny i 18-calowe koła z oponami Michelin SA01.
Mitsubishi Motors