Najnowszy raport serwisu OtoMoto.pl, dotyczący rynku sprzedaży używanych aut w ostatnim okresie trzech lat.

Raport pokazuje nam, że nadal jesteśmy miłośnikami niemieckich samochodów, ale coraz rzadziej poszukujemy pojazdów z silnikami wysokoprężnymi ( Dizla )

W naszym kraju istnieje duże zapotrzebowanie na tanie samochody – zapytania dotyczyły najczęściej samochodów w cenie 3-6 tys. zł. Najpopularniejsze używane samochody to VW Golf, VW Passat i Audi A4.

Najbardziej poszukiwanymi nowymi autami były Dacia Duster, Skoda Octavia oraz Kia Sportage. Najpopularniejsze samochody wyróżniono tytułami Internetowych Samochodów Roku 2011.

Internetowym Samochodem Roku w kategorii aut używanych został, po raz kolejny, VW Golf z 1,2 mln zapytań. Na drugim miejscu uplasował się większy brat kompaktowego Volkswagena – Passat, którego wyszukiwano około milion razy. O 0,2 mln zapytań mniej zdobyło Audi A4.

Kolejne miejsca na liście zajęły: BMW serii 3, Opel Astra, Audi A6, VW Polo, Mercedes klasy E, Skoda Octavia i Ford Focus. W drugiej dziesiątce znalazły się Toyota Avensis, Mercedes klasy C, Opel Vectra, BMW X5, Mercedes 190, Audi A3, VW Touran, BMW serii 5.

– „Wśród dwudziestu najczęściej wyszukiwanych modeli samochodów, aż 18 to produkty niemieckie. To kolejny rok dominacji samochodów zza naszej zachodniej granicy, zwłaszcza marki i grupy VW” – mówi Marcin Świć, dyrektor serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro.

W zestawieniu najczęściej wyszukiwanych marek samochodów, wyraźna jest przewaga pojazdów z Niemiec, choć nieco topnieje. W 2011 w serwisie otoMoto.pl pytano o Volskwageny ponad 5 mln razy.

Zainteresowanie wzbudzał też Mercedes-Benz (4,2 mln) i BMW (3,6 mln). Polacy interesowali się także Audi, Oplami, Toyotami, Fordami, Renaultami, Skodami i Nissanami.

 

 

www.zielonydziennik.carfocus.pl