Popularnie hatchback zwany francuzem, model c4 jest stosunkowo nowym stylistycznie modelem i trzeba przyznać że widać w nim pewne początki nowego stylu, nie wydziwiono w nim prawie nic może za wyjątkiem kierownicy czy deski rozdzielczej w nie ładzie artystycznym.
W roku 2005 model zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP oraz zajął drugie miejsce w rankingu Europejski Samochód Roku (przegrał z Toyotą Prius).
Można powiedzieć że 5-drzwiowy hatchback urzekł wielu kierowców, samochód z tak zwanej średniej półki, dobra jakość materiałów wykończeniowych zastosowanych w wnętrzu daje poczucie elegancji i komfortu jazdy.
Testowałem citroena c4 z 2006 r z silnikiem 1,6 hdi o mocy 110 koni, i muszę przyznać że to jednostka wyjątkowo udana o wysokiej kulturze pracy i dobrych osiągach, przyspiesza do setki w 10,2 sekundy, a co istotne o nie dużym spalaniu, średnia na przejechane 100 kilometrów w cyklu mieszanym to zaledwie 5,9 l oleju napędowego.
Polecam ten samochód jeśli chodzi o rynek wtórny, stosunkowo nie awaryjny o nie starzejącej się sylwetce i dobrych osiągach.
Tablica wymiany płynów, co kiedy trzeba zrobić
– płyn hamulcowy co dwa lata
– Płyn chłodzący co piec lat
– serwisowanie co 30 000 km
– co serwis (30 000 km) to wymiana oleju, filtra oleju, filtr kabinowy
– co drugi serwis (60 000) wymiana filtra powietrza i filtra paliwa
Co serwis sprawdzamy wizualnie czy nie ma wycieków i poziomy płynów eksploatacyjnych, jedynie w skrzyni biegów sprawdza się co drugi, czyli co 60 000 km.
Ilości Płynów w C4 1.6 HDi
1) Olej silnikowy: Mobil 1 ESP Formuła 5W-30 – 3,85l ale z filtrem?
2) Olej przekładniowy: Motul GEAR 75W-80 – 1,9l
3) Płyn hamulcowy: Motul DOT 4 czy DOT 5.1 i ile litrów kupić?
4) Płyn chłodniczy: Motul INUGEL OPTIMAL – 6,5l.
Rozrząd wymienia się co 240 tyś Km, wymienia się komplet czyli pasek dwie rolki i pompę wody.
Pozdrawiam Julian Z. Pankiewicz