Kompaktowy liftback segmentu C (niższa klasa średnia) produkowany od 2012 roku.
Nowy model wypełniający w ofercie Skody lukę pomiędzy Fabią i Octavią jest trzecim samochodem czeskiej marki nazwanym w ten sposób.
Skoda produkowała model Rapid w latach 1935-47 oraz 1981-1990 i w obu przypadkach było to coupe o sportowym charakterze.
Zapowiedzią nową Skodę Rapid, auta o bardziej rodzinnym charakterze, był prototyp MissionL z 2011 r. Wersję produkcyjną zbudowano na płycie podłogowej VW PQ25, którą dzieli m.in. z bliźniaczym modelem Toledo IV.
Konstrukcyjnie spokrewniony jest też ze Skodą Roomster i Fabią.
Skoda Rapid jest przede wszystkim praktyczna, czego dowodzi już samo jej nadwozie – o sporych gabarytach, stosunkowo krótkich zwisach i z tylną klapą otwieraną wraz z szybą.
Ostatnie z rozwiązań szalenie ułatwia wykorzystanie przestrzeni bagażowej, która w wersji Spaceback jest po prostu duża, zaś w liftbacku – wręcz gigantyczna.
Na szczęście, jej rekordowa pojemność nie oznacza, że pasażerowie będą mieli ciasno. Wręcz przeciwnie – w obu rzędach siedzeń miejsca jest całe mnóstwo.
Rodzinnemu wykorzystaniu auta sprzyjają umieszczone na każdym kroku sprytne schowki i uchwyty, nie sprzyjają z kolei takie sobie fotele i wyraźny próg powstający po złożeniu tylnej kanapy.