Zaledwie kilka tygodni po światowej premierze podczas salonu Los Angeles Auto Show, który odbył się w listopadzie ubiegłego roku, zmodernizowany model ASX przybywa do Europy, prezentując kolejną interpretację koncepcji identyfikacji wizualnej Mitsubishi „Dynamic Shield”
.
Mitsubishi ASX* jest jednym z najbardziej udanych globalnych modeli firmy Mitsubishi Motors Corporation (MMC) – od momentu debiutu rynkowego w 2010 roku wyprodukowano ponad 900 000 sztuk tego auta – a także silnym graczem rywalizującym w zyskującej dużą popularność klasie SUV-ów segmentu C…
… Trend ten jest szczególnie odczuwany w Europie**, czyli drugim największym na świecie rynku zbytu tego modelu. Od momentu jego debiutu sprzedano tu 216 485 sztuk***, dzięki czemu ASX pozostaje drugim po Outlanderze (46 940 egzemplarzy sprzedanych w roku kalendarzowym 2015, co przekłada się na wzrost o +28%) najlepiej sprzedającym się modelem Mitsubishi Motors.
(poniżej zdjęcie wersji w specyfikacji północnoamerykańskiej).
W oparciu o te wyniki, firma Mitsubishi Motors kontynuuje pasmo sukcesów za sprawą konsekwentnego odmładzania gamy modelowej, aby sprostać trendom rynkowym i wymaganiom klientów.
* RVR lub Outlander Sport poza Europą
** Region „MME34”: 34 rynki bez Rosji i Ukrainy
*** Do 31 grudnia 2015
Identyfikacja wizualna
Model ASX 2017 został opracowany w oparciu o nową koncepcję wizualną MMC o nazwie „Dynamic Shield”, zwiastując nadejście nowej generacji samochodów firmy Mitsubishi Motors.
Nowa stylistyka Mitsubishi została po raz pierwszy zaprezentowana w aucie studyjnym Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S 2014. Design przedniego pasa, symbolizujący funkcjonalność i bezpieczeństwo oferowane przez SUV-y firmy Mitsubishi Motors, zdaje się otaczać ochronną tarczą centralny logotyp w kształcie trzech diamentów. Wzrok przykuwają również chromowane listwy umieszczone po obu stronach, dające trójwymiarowy efekt wzmagający poczucie nieustannego ruchu.
W przypadku modelu ASX, przedni zderzak został zmodyfikowany w celu umieszczenia w nim chromowanych listew, a sekcja centralna została polakierowana na czarno, co przywodzi na myśl nowego Outlandera (patrz szkic powyżej)lub koncept eX-Concept. Ponadto, górna atrapa chłodnicy jest teraz wykonana z cienkich, czarnych listew umieszczonych w poziomie. Element ten łączy się z reflektorami, zapewniając spójny wygląd przedniej części nadwozia.
Tetsuro Aikawa (prezes MMC) wyjaśnił podczas salonu Geneva Motor Show 2015: „…Nowa stylizacja przedniego pasa to ukłon w stronę naszej przeszłości oraz naszej filozofii ‘Forma podyktowana funkcjonalnością’. Nowy projekt nawiązuje do osłony zderzaka znanej z modelu Pajero/Montero/Shogun, dzięki czemu wzmaga poczucie bezpieczeństwa oferowanego zarówno podróżującym, jak i samemu autu. Pod tym względem nowy projekt przedniej części nadwozia wyraża nasze dziedzictwo designerskie i jego ewolucję. To właśnie nazywamy koncepcją ‘Dynamic Shield’.”
Oprócz nowego przedniego pasa, model ASX 2017 w specyfikacji europejskiej wyróżnia się również dwoma nowymi kolorami nadwozia (srebrny i brązowy), anteną dachową w kształcie płetwy rekina oraz nową tapicerką.
Zmiany kosmetyczne idą w parze z innymi nowościami, które ASX wprowadza do Europy:
– Nowy silnik turbodiesel 1,6 litra o mocy 114 KM (z systemem Auto Stop & Go, 6-biegową przekładnią manualną i napędem 2WD lub 4WD).
– Wydłużenie odstępów między przeglądami do 20 000 kilometrów.
– Nowe wyposażenie (18-calowe wieloramienne, aluminiowe obręcze kół, wstawki dekoracyjne w czarnym lakierze fortepianowym na kole kierownicy, automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne, itd,…) – dostępne w zależności od rynku i wersji wyposażenia.