Design nowego flagowego coupe Lexusa to perfekcyjna równowaga między elegancją, a dynamiką zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.
Zwiastując kolejny etap rozwoju marki, nowy model LC 500h, będący luksusowym coupe 2+2, rewolucjonizuje każdy z aspektów prac badawczo-rozwojowych, inżynierskich i projektowych.
Pojawiając się w ślad za światową premierą modelu LC 500 z silnikiem V8 na tegorocznym Salonie Motoryzacyjnym w Detroit, LC 500h charakteryzuje się ultrasztywnym i zoptymalizowanym bezwładnościowo podwoziem z wielowahaczowym przednim zawieszeniem oraz nowego typu napędem hybrydowym „Multi-Stage”.
Jego tworzeniu przyświecały trzy cele: więcej mocy i momentu obrotowego, większa sprawność i więcej przyjemności z jazdy. W rezultacie uzyskano nie tylko najlepszą możliwą równowagę pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa, ale również ściślejsze powiązanie prędkości obrotowej silnika spalinowego z wciśnięciem pedału przyspieszania, będące wyznacznikiem bardziej sportowych i fascynujących wrażeń.
Układ Multi-Stage łączy wszystkie tradycyjne elementy napędu hybrydowego – 3,5-litrową spalinową jednostkę V6, mocny silnik elektryczny i litowo-jonowy akumulator trakcyjny – z zamontowaną z tyłu przekładni napędowej 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów.
Nowy układ Multi-Stage w pełni wykorzystuje niezwykły atut silnika elektrycznego, jakim jest generowanie maksymalnego momentu obrotowego już od zerowej prędkości obrotowej, dzięki czemu reaguje on na otwarcie przepustnicy znacznie szybciej niż silnik spalinowy. Wpłynęło to również na poprawę dynamiki przyspieszeń: samochód rozpędza się do 100 km/h w czasie poniżej 5 sekund.
Sercem nowego LC 500 jest sprawdzony, wysokoobrotowy, 5-litrowy silnik V8. Wolnossąca V8 została wybrana ze względu na płynną i liniową reakcję na przepustnicę oraz pobudzający zmysły odgłos pracy. 32-zaworowa, wykonana w całości ze stopów aluminium jednostka rozwija moc 473 KM i moment obrotowy 528 Nm.
Konstrukcja tego nowego silnika powstała z myślą o trwałości i niskiej masie, zaś odkuwane z wysokowytrzymałego i lekkiego materiału korbowody wraz z tytanowymi zaworami umożliwiają rozwijanie wysokich prędkości obrotowych.
Za przekazywanie mocy na tylne koła odpowiada nowoopracowana 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, która jako pierwsza w świecie samochodów luksusowych może konkurować czasem przełączania biegów z konstrukcjami dwusprzęgłowymi.
Jest ona mniejsza i lżejsza od niektórych obecnych skrzyń 8-stopniowych. Szeroki zakres przełożeń realizowanych przez 10 gęsto zestopniowanych biegów idealnie sprawdza się we wszelkiego rodzaju formach jazdy, w każdych warunkach zapewniając optymalne przełożenie.
www.lexus-polska.pl