Kawasaki EL 250 eliminator mimo wyglądu typowo ulicznego dragstera, ma raczej łagodnych fanów, zazwyczaj to średnio zaawansowani motocykliści i kobiety.
Przyczyny to dość nisko umieszczone siodło, idealne dla mężczyzn o średnim wzroście oraz stosunkowo umiarkowana masa motocykla.
EL 250 stylistyką nawiązuje do rasowego muscle bike’a Kawasaki ZL 1000 Eliminator, który był konkurentem dla legendarnej Yamahy Vmax. W ojczystej Japonii mało kto jeździ motocyklem o pojemności przekraczającej 400 cm3, za to bardzo popularne są tak zwane „250”.
Kawasaki EL 250 eliminator, ma ładny i dość nowoczesny wygląd + nawet dobre osiągi jak na 250 ccm + wygodny w prowadzeniu + bardzo żywotny silnik i w dodatku prawie bezawaryjność.
Samurajom musiała więc wystarczyć wersja z silnikiem 250 cm3, choć o osiągach zbliżonych do wielu 350. W ramie z konwencjonalnymi elementami resorująco- tłumiącymi i z rozstawem osi prawie 150 cm pracuje chłodzony cieczą rzędowy twin o pojemności 250 cm3. Jako bardzo krótkoskokowy, oferowany w Japonii w sportowym GPZ 250 R, silnik rozwija moc do 36 KM, kręcąc aż 13 000 obr./min.
.Dane techniczne modelu produkowanego od 1995 roku.
Silnik: Czterosuwowy, rzędowy twin, chłodzony cieczą, rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder. Zasilany przez 2 gaźniki Keihin CVK 30mm.
Wydaje się mały ( waga 160/165 kg ), ale tkwi w nim duży potencjał porównywalny z wieloma 350.
Zalety: Lekki i zwinny. Wysokoobrotowy silnik o wystarczającej dobrej mocy.
Wady: Mały bak (zaledwie 11 l.) Dostęp do silnika przy serwisowaniu.
Red. Julian Z. Pankiewicz