Maserati Ghibli zadebiutowało w czasie targów motoryzacyjnych Auto Shanghaj w kwietniu bieżącego roku. To luksusowe auto segmentu E, przeznaczone dla ludzi z grubym portfelem, ceniących nie tylko luksus, ale i sportowe zacięcie swoich aut.

Za najtańszą wersję Maserati Ghibli w Polsce trzeba zapłacić ok. 360 000 zł, ale za to w zamian otrzymuje się auto nietuzinkowe, luksusowe, oryginalne i oferujące mnóstwo wrażeń.

Maserati Ghibli VS konkurencja (głównie z Niemiec)

Jeśli jednak ktoś ceni włoski styl bardziej od niemieckich Mercedesów klasy E, BMW serii 5 i Audi A6, oraz nie podobają mu się zapyziałe Jaguary i amerykańskie Cadillaci – Maserati Ghibli będzie bardzo interesującą propozycją. Producent wiąże z Ghibli duże nadzieje, które mają pozwolić na produkowanie pięćdziesięciu tysięcy samochodów rocznie.

Zdaniem przedstawicieli producenta, Ghibli ma skutecznie walczyć także czterodrzwiowymi coupe takimi jak Audi A7 Sportback, Mercedes Benz CLS czy BMW 6 Gran Coupe. Czy to się uda?

maserati ghibli, portal motoryzacyjny

Maserati Ghibli

Maserati Ghibli – dzieło Macro Tencone i dawnego twórcy Ferrari

Wygląd Maserati Ghibli to dzieło Marco Tencone z Centre Style Maserati. Projektowanie auta nadzorował sam Lorenzo Ramaciotti, czyli szef biura konstrukcyjnego grupy Fiat, który sam niegdyś projektował samochody Ferrari. Pomimo tego, że mamy do czynienia z czterodrzwiowym, komfortowym sedanem, auto przypomina sportowe coupe.

Sportowego i nieco drapieżnego wyglądu dodają Ghibli przede wszystkim odpowiednio ukształtowany przedni wlot powietrza oraz przednie reflektory, przypominające oczy drapieżnika. Interesująca i pełna dynamiki jest także linia boczna, w której widoczne są wloty powietrza za przednimi kołami. Uwagę zwracają także nadkola oraz charakterystyczny słupek C.

We wnętrzu auta nie braknie wielofunkcyjnego wyświetlacza o przekątnej ponad ośmiu cali, który posłuży do wyświetlania informacji oraz sterowania szeregiem systemów, między innymi klimatyzacją.

Maserati Ghibli będzie produkowane w jednej wersji nadwozia – jako czterodrzwiowy sedan. We wnętrzu znajdzie się miejsce dla pięciu pasażerów oraz bagażnik o pojemności pięciuset litrów. Zbiornik paliwa będzie liczyć osiemdziesiąt litrów pojemności.

Zawieszenie w Maserati Ghibli wykorzystuje system dwuwahaczowy z przodu i wielowahaczowy z tyłu. Dzięki temu auto nie tylko zapewnia komfort, ale oferuje również wysoki poziom bezpieczeństwa przy różnych warunkach, panujących na drodze.

Dzięki zastosowaniu mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, samochód oferuje świetną przyczepność w różnych warunkach jazdy.

Maserati Ghibli

Maserati Ghibli

Maserati Ghibli – sportowy sedan z dieslem? A dlaczego nie!

Maserati Ghibli jest oferowane ze standardowym napędem tylnym, lub z napędem na cztery koła Q4.

Dostępne są trzy wersje silnikowe: dwa silniki benzynowe oraz, co ciekawe, jeden silnik diesla.

Silniki benzynowe to trzylitrowe jednostki Twin Turbo V6 o mocy 330 i 401 KM.
Słabsza jednostka do setki rozpędza się w 5.6 sekundy, a jej średnie zużycie paliwa to 9.6l / 100 km.
Jednostka o mocy 401 KM z kolei do setki rozpędza się w 4.8 sekundy w wersji Q4 (w wersji z napędem tylnym w 5 sekund). Prędkość maksymalna to aż 285 km / h.

Maserati Ghibli TD jest z kolei uzbrojone w trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik Diesla o mocy 275KM. Jednostka ta wykorzystuje układ wtryskowy common rail i turbosprężarkę o zmiennej geometrii.
Auto z tym silnikiem do setki rozpędza się w 6.3 sekundy, a jego średni apetyt na paliwo to 5.9 l / 100 km. To pierwsze auto marki Maserati, które będzie napędzane silnikiem Diesla.

Każdy z trzech wymienionych powyżej silników współpracuje z ośmiobiegową skrzynią automatyczną ZF.

maserati ghibli, kochamy aauta, michał lisiak

Maserati Ghibli

Ile trzeba zapłacić za Maserati Ghibli?

Najtańsze Maserati Ghinli z silnikiem benzynowym o mocy 330KM kosztuje ok. 350 000 zł. Wersja z jednostką napędową o mocy 410KM to wydatek rzędu 430 000 zł.

 

 

/ml/