Styliści Hyundaia zdecydowali się na duży grill i spore wloty powietrza, a agresywny front został podkreślony czerwoną linią w dolnej części zderzaka.
Producent zastosował tutaj reflektory Bi-xenonowe z rządkiem diod LED do jazdy dziennej. Różnice w stosunku do zwykłego i30 polegały również na instalacji dwóch końcówek układu wydechowego oraz większych nadkoli, które mieszczą 18-calowe felgi aluminiowe.
Wnętrze również przypomina nam, że jest to model z charakterem. Wykorzystano tutaj sportowe fotele pokryte czarną tapicerką z kontrastującymi czerwonymi przeszyciami.
Ciekawy efekt daje także drążek zmiany biegów z centralną częścią w kolorze czerwonym.
Sercem pojazdu jest 1,6-litrowy turbodoładowany silnik generujący 186 KM mocy. Jednostka umożliwia rozpędzenie samochodu od 0 do 100 km/h w czasie 8 sekund. Maksymalna prędkość wynosi 219 km/h.
Aby skutecznie zatrzymać pędzącego i30 Turbo, Hyundai posłużył się tarczami o średnicy 300 mm przodu oraz 284 mm w tylnej części samochodu.
Model jest nieco słabszy od modelu Cee’d GT, siostrzanej marki, przez co przyspieszenie od 0 do 100 km/h pokonuje 0,3 sekundy wolniej niż Kia.
Samochód trafi do sprzedaży na początku 2015 roku.
Hyundai